Ασφάλειες Σκαφών
Ασφάλεια Σκάφους
Η ασφάλιση του σκάφους που μπορεί να διαθέτει κάποιος είτε για λόγους αναψυχής είτε για λόγους επαγγελματικής χρήσης πλέον είναι υποχρεωτική για τους εξής κινδύνους:
- Σωματικές βλάβες και επιβαινόντων 500.000€
- Υλικές ζημιές 150.000€
- Θαλάσσια ρύπανση 150.000€
Βάσει του Νόμου 4256/2014 υποχρέωση ασφάλισης έχουν:
Τι πρέπει να γνωρίζουμε :
Με βάσει την ισχύουσα νομοθεσία, η ασφάλιση είναι υποχρεωτική για τα σκάφη που ανήκουν στις ακόλουθες κατηγορίες;
- Σκάφη με συνολικό μήκος πάνω από 7 μέτρα.
- Ταχύπλοα σκάφη που ανήκουν στις ακόλουθες κατηγορίες:
1. Έχουν εξωλέμβιο κινητήρα με μέγιστη ιπποδύναμη πάνω από 30 ΗΡ.
2. Έχουν εσωλέμβιο ή εσω-εξωλέμβιο κινητήρα βενζίνης με μέγιστη ιπποδύναμη πάνω από 40 ΗΡ.
3. Έχουν εσωλέμβιο κινητήρα πετρελαίου μέγιστης ιπποδύναμης πάνω από 70 ΗΡ.
- Φουσκωτά σκάφη που ανήκουν στις ακόλουθες κατηγορίες:
- Έχουν εξωλέμβιο κινητήρα μέγιστης ιπποδύναμης πάνω από 15 ΗΡ.
- Έχουν εσωλέμβιο ή εσω-εξωλέμβιο κινητήρα βενζίνης μέγιστης ιπποδύναμης πάνω από 30 ΗΡ.
- Έχουν εσωλέμβιο ή εσω-εξωλέμβιο κινητήρα πετρελαίου μέγιστης ιπποδύναμης πάνω από 50 ΗΡ.
- Έχουν σύστημα υδροπρόωσης (jet) και κινητήρα μέγιστης ιπποδύναμης πάνω από 15 ΗΡ.
Σημειώνεται ότι οι ποινές σε περίπτωση μη ασφάλισης κυμαίνονται από απαγόρευση απόπλου και πρόστιμο 600€ έως κράτηση και πρόστιμο 15.000€.
Το κόστος ασφάλισης είναι ανάλογο του είδους του σκάφους ( αναψυχής , επαγγελματικής χρήσης , ιστιοφόρο , φουσκωτό κτλ ) και βάση των Hp της μηχανής.
Αν το σκάφος χρησιμοποιείται για θαλάσσιες δραστηριότητες και σπορ όπως αγώνες ταχυπλοΐας, σκι, μπανάνα, αλεξίπτωτο κ.λ.π. πρέπει να δηλωθεί στην ασφαλιστική εταιρεία. Προσδιορίζοντας το είδος της δραστηριότητας και τη διάρκεια της, θα υπολογιστεί και το σχετικό επασφάλιστρο για να καλύπτεται πιθανό ατύχημα που θα προκύψει κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων αυτών.
Θα πρέπει να θυμόμαστε ότι όσοι αποφασίζουν να γίνουν κάτοχοι σκαφών ουσιαστικά αγοράζουν διασκέδαση. Επειδή όμως η διασκέδαση από την οδύνη απέχει τόσο λίγο που δεν φαίνεται, η ασφάλιση του σκάφους μας δεν πρέπει να είναι απλά μια θεσμική υποχρέωση που προβλέπεται με νομοθεσία. Πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι το ανασφάλιστο σκάφος είναι το ίδιο επικίνδυνο με το να κυκλοφορούμε με ανασφάλιστο όχημα.